تغذيهمقاله

جلبک ابر غذای ناشناخته ایرانیان

جلبک ابر غذای ناشناخته ایرانیان

جلبک ابر غذای ناشناخته ایرانیان _  جلبک، نخستین شکل حیات در روی کره زمین است و دارای انرژی فراوان است و انرژی زیاد آن ناشی از این است که به آسانی هضم می شود. در واقع جلبک همه ویتامین های ضروری، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم ها و پروتئین ها را دارد. به همین جهت آنها را عالی ترین منبع غذایی در عالم موجودات می دانند. که قدمتشان به دو سه میلیارد سال پیش بر میگردد و یکی از اولین غذاهای موجود در روی زمین هستند.

این دو جلبک تاثیرات فوق العاده غذایی و درمانی دارند تا جایی که به اونها لقبهایی مثل: ابر غذاها، جادوگران سبز، پادشاهان سبز، سوپرغذاهای سبز، قهرمانان بقاء، خارق العاده های سبز طبیعی، رمز گشای سلامت، جواهر سبز مشرق زمین و … داده اند. به احتمال قریب به یقین، جلبکها پاسخ طبیعت به زندگی مدرن ما انسانها هستند. بیش از سی هزار گونه جلبک وجود دارد اما در اینجا دو نوع از مهمترین انواع آنها که برای تامین سلامت بدن، بیشترین مصرف را دارند را معرفی می کنیم. کلرلا و اسپیرولینا دو نوع جلبک دریایی سبز هستند که میتوان از آنها به عنوان ابر غذاهای معجزه گر نام برد.


جادوگران سبز

ارزش غذایی این دو نوع جلبک به قدری بالاست که ارتش آمریکا در جیره غذایی سربازانش قرار داده و ناسا هم به عنوان غذایی سودمند برای فضانوردانش مورد استفاده قرار می گیرند. حتی در سال 1996 از طرف سازمان غذایی و کشاورزی آمریکا به عنوان محصول کامل سلامتی و در سال 1971 از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان محصول قوی عنوان گذاری شدند. بیشترین مقالات در دنیا برای این دو تا جلبک نوشته شده و هنوز هم بر روی اثرات این دوتا جلبک داره تحقیق میشود.

جلبک ابر غذای ناشناخته ایرانیان

ولی متاسفانه در ایران این جلبکها شناخته شده نیستند و مردم حتی اسم آنها رو نشنیده اند و بدتراینکه خیلی از داروخانه ها هم با اینکه این قرصها رو دارند به خاطر اینکه زیاد ازشون خریده نمی شود حتی اسمشان را هم بلد نیستند! ژاپنی ها در طول سال از مزایای کلرلا استفاده میکنند. در ژاپن کلرلا یکی ازبهترین مکملهای غذایی برای فروش است و جامعه پزشکی ژاپن به طور کامل اثرات آن را پذیرفته اند. بنابراین مصرف کلرلا در ژاپن سابقه چندین ساله دارد و امیدواریم افزایش استفاده از آن نیز در ایران رواج یابد.

جلبک ابر غذای ناشناخته ایرانیان

آلگومد مکمل غذایی کلرلا که بصورت قرص های سبز رنگ می باشد، ساخت کشور آلمان است. این محصول توسط شرکت فرداي سبزايرانيان، که يک شرکت ايراني-آلماني است که و در عرصه کشت و توليد ميکرو ارگانيسم هاي گياهي بر پايه دانش بيوتکنولوژي روز و منحصربفرد آلمان، و زیر نظر پروفسور کارل هرمن اشتاين برگ قرار داد؛ وارد ایران می شود. اما بعد از تحریم واردت این محصول به ایران قطع شد. بعد مدتی نوع چینی کلرلا هم به بازار آمد که سمی بود و توصیه میکنیم که نوع چینی را نخرید چون چین آنها را در مکانهای باز تولید میکند و این جلبک سموم محیط را جذب میکند، در حالیکه تولید استاندارد باید در مکانهای بسته انجام شود. جدیدا تایوان هم کلرلا و هم اسپیرولینا را تولید کرده که در بیشتر داروخانه ها موجود هستند.


خواص دارویی اسپیرولینا:

مبارزه با سرطان، آنتی اکسیدان قوی،ضد پیری، بالا بردن سیستم ایمنی بدن، دفع سموم بدن از فلزات سنگین و آلاینده ها و اشعه های مضر، محافظت از اثرات تابش نور خورشید، مبارزه با کم خونی، کلسترول بالا را کاهش میدهد، محافظت و تقویت تمام اندامهای حیاتی، رفع خستگی عضلات و بالا بردن سطح انرژی بدن ورزشکاران، بازیابی انرژی و نشاط، کاهش احساس خستگی، افزایش توده عضلانی، کاهش گرفتگیهای عضلانی، فراهم کردن اکسیژن بدن و عضلات، ایجاد تعادل سیستم عصبی، کاهش استرس و اضطراب و عصبانیت، رفع افسردگی و بی خوابی، کاهش مشکلات حافظه، کاهش مشکلات افراد مسن، کاهش فشار خون بالا، محافظت از پوست، محافظت از چشم، تقویت ناخن، تقویت مو، ترمیم زخمها(مثل زخم معده)، تنظیم دیابت و قند خون، تنظیم اشتها، پاک کردن فلور روده، کاهش احساس گرسنگی به ویژه در زمان رژیم غذایی، تحریک و ایجاد باکتریهای مفید برای هضم غذا، رفع برخی از مشکلات روده.

از همه مهمتر :کاهش دوره های قاعدگی دردناک، کاهش دوره های قاعدگی بیش از حد، کاهش خستگی دوران قاعدگی، کاهش علائم یائسگی، کمک به مقابله بهتر با بارداری.


خواص دارویی کلرلا:

دفع سموم بدن از آلاینده ها و فلزات سنگین و غیره، تصفیه نفس و بوی بدن، بهبودی زخمها، آنتی اکسیدان، ضد پیری، ضد سرطان، اثر قوی بر سیستم ایمنی بدن، محافظت از بیماریها و عفونت (التهاب گلو، آنفولانزا، سرماخوردگی، التهاب حنجره، التهاب لثه و غیره)، مبارزه با کم خونی، تصفیه خون، تصفیه بافتهای بدن، محافظت از رادیو اکتیو و اشعه یونیزان، اکسیژلاسیون بدن، تسکین دردهای التهابی و آرتروز، حفاظت از بیماری کبد، کمک برای رژیم لاغری، اعتدال اشتها، یبوست، بازیابی هموستاز اسید و باز، تنظیم گوارش و کبد، تنظیم سطح کلسترول بالا در خون، محافظت از پوکی استخوان، دیابت، کاهش فشار خون بالا، مبارزه با افسردگی، بازیابی انرژی،ایجاد نشاط، رفع خستگی مزمن با علت ناشناخته، کاهش استرس و اضطراب.

جلبک ابر غذای ناشناخته ایرانیان

دکتر گیلیان مک گیت متخصص بین المللی تغذیه که به رهبر غذایی بریتانیا معروف است، در خاطراتش می گویدسال ها پیش وقتی در امریکا زندگی میکردم، بیمار شدم و برای معالجه از این مطب به آن مطب مراجعه میکردم. دو سال از میگرن شدید دائمی رنج می بردم. یک روز بر حسب اتفاق شنونده یک برنامه رادیویی با موضوع تندستی بودم بودم. میهمان برنامه مدعی بود بود با استفاده از ابر غذای جلبک دریایی سبز، سرطان خود را معالجه کرده است. اولش تصور کردم که شاید این هم یکی از همان شیوه های کاذب تبلیغاتی است و زیاد جدی نگرفتم. اما ناگهان مثل اینکه به من الهام شده باشد، برای پیدا کردن آن به جستجو پرداختم. پس از سه روز مصرف فراوان جلبک دریایی سبز، برای اولین بار بعد از دو سال میگرن بطور کامل ناپدید شد!

 

نویسنده: علیرضا آزاد
مشاور ارشد استراتژیک مدیریت بدن

منبع:

http://alga.asn.au

http://www.algomed.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. فکر نمیکردم که جلبک اینقدر خواص داشته باشه و یا اصلا بشه اونو خورد
    متشکرم از مطالبتون راجع به این موضوع
    خیلی مفید بود

    1. متشکرم از توجه شما به مطالب سایت
      بله متاسفانه در کشور ما زیاد به اهمیت این ماده غذایی با ارزش پی نبردند!
      امید که با آگاهی دادند در این زمینه بتوانم گامی در جهت شناخت بیشتر این محصول بردارم
      پایدار و مستدام باشید

  2. سلام خسته نباشید سایت خیلی خوبی دارید. البته من می دونستم جلبک دریایی خواص خیلی زیادی داره بخصوص اثر ضدپیری اش چون تو کشورهایی مثل کره جنوبی, ژاپن, چین و غیره خیلی استفاده می شه ولی متاسفانه تو ایران خیلی نایابه!

    1. سلام و دورود بر شما
      متشکریم از توجه شما به مطالب سایت و
      خوشحالیم که مورد توجهتون واقع شده.
      چقدر خوبه که شما در این زمینه اطلاعات دارید
      بهتون تبریک میگیم
      شاید علت عدم مصرف جلبک در ایران،
      اطلاع نداشتن از دستور پخت اون در غذاهای ایرانی باشه
      به هر حال این مژده رو بهتون بدم که سایت ما قرار از یه مدرس آشپزی
      برای بومی سازی مصرف این گونه مواد غذایی در غذاهایایرونی استفاد کنه…

  3. با سلام و تشکر به خاطر مطالب بسیار مفیدتون

    من از سال گذشته قرص های اسپیرولینا و کلرلا رو بصورت سه قرص در روز مصرف می کنم. علت تجویز اونها توسط پزشک هم شکنندگی بیش از حد ناخنهای من بوده. اما اثر چندانی مشاهده نکردم و هنوز هم ناخن هام بسیار شکننده هستن. ممکنه در این مورد راهنمایی کنید که علاوه بر مکملهای روزانه و این دو قرص چه عاملی می تونه به من کم کنه؟

    1. دورود بر شما
      سپاسگزاریم از توجهتون
      دقیقا نفرمودید چه مکمل روزانه ایی مصرف می کنید!
      با این حال قرص زینک پلاس آلمانی 5 یا 10 میلی گرمی
      برای استحکام ناخن ها خیلی مناسب هست.
      سالم و تندرست باشید

  4. در ضمن در چند ماهی که در مشرق زمین زندگی می کردم با جلبک آشنا شدم. جلبک توی برنامه غذایی اونها تقریبا بعد از برنج مقام دوم رو داره. برای شروع بو و مزه اش برای ایرانی ها غیر قابل تحمله ولی به تدریج و با عادت کردن حتی میشه ازش لذت برد. نمی دونم توی بازار ایران قابل خریداری هست یا نه.

    1. بله شما درست میفرمایید
      تلاش کردیم با همکاری یک مدرس آشپزی
      پخت این ماده غذایی را مطابق با ذائقه ایرانی
      در قالب یک سوپ میسو آموزش بدهیم. در اولین فرصت محل تهیه جلبک را هم برایتان اطلاع رسانی می کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا