معرفی کتاب

کتاب تجسم خلاق

کتاب تجسم خلاق

کتاب تجسم خلاق – اثر شاکتی گواین – ترجمه گیتی خوشدل، تمرین ها و مراقبه ها و عبارت های تأکیدی و فنون دیگری را ارائه می دهد که تمرین جملگی آنها آسان و عملی است. و همگی نیکویی طبیعی جزء جزء زندگی را برایمان به ارمغان می آورند، و این امکان را به ما می دهد که موجوداتی تابناک شویم و با اندیشه ها و مفاهیم مثبت، در واقعیت نیز دگرگونی های مثبت پدید آوریم.

هزاران تن از خوانندگان، پیشاپیش از این کتاب برای کشف خویشتن و خودشناسی و اتصال آگاهانه با ضمیر برتر خویش، و آفرینش دگرگونی های پویا در زندگی خود بهره مند شده اند. دست در دست تجسم خلاق، شما نیز بی تردید معجزه های بی شمار خواهید آفرید.

از کتاب تجسم خلاق یاد می گیریم

از کتاب تجسم خلاق یاد می گیریم که بیشتر مردم می کوشند که از این جایگاه هستی، هدف های خود را تعیین کنند و آنچه را که در زندگی می خواهند بیافرینند. بدبختانه، از این سطح آگاهی، هیچ چیز درست از آب در نمی آید. یا آنقدر در برابر خود مانع می آفرینند که نمی توانند موفق شوند؛ یا تنها به این منظور به هدفهای خود می رسند تا دریابند که آنها برایشان شادی درون به ارمغان نمی آورند.

لحظه ای که به این معما پی بردیم، راه معنوی ما آغاز می شود. آنگاه در می یابیم که زندگی باید دارای چیز بیشتری باشد و آنگاه، جستجویش را آغاز می کنیم.


درباره شاکتی گواِین

شاکتی گواِین از موهبت آمیزش نگرش مستدل ذهن غربی با حکمت ژرف و شهودی شرق برخوردار است. این آموزگار بلند آوازه، تحصیلات خود را در کالج رید(Reed) و دانشگاه کالیفرنیا، در رشته های رقص و روانشناسی به پایان رسانده است؛ و بی درنگ به مدت دو سال برای آموزش فلسفه ی شرق و یوگا و مکاشفه و مراقبه، به اروپا و آسیا سفر کرده است.

پس از بازگشت به آمریکا، به پژوهش ها و بررسی های ژرف و تمرکز بر رشد و کمال شخصی پرداخته است؛ و با بسیاری از آموزگاران بلند آوازه ی نهضت استعداد بشر همکاری نزدیک داشته است. اکتشافات بی وقفه ی او در فلسفه و روانشناسی، به نوشتن کتاب پرفروشش تجسم خلاق انجامیده است. او کتاب دیگری نیز دارد به نام زندگی در نور.

اکنون خانم شاکتی گواِین در میل والی کالیفرنیا آموزشگاهی دارند و در کلاس های خود، تجسم خلاق و موضوعات مربوط به آن را تدریس می کنند.

مختصری درباره این کتاب از زبان نویسنده :

دلیل من برای نوشتن این کتاب این بود که به نظرم می‌رسید بهترین راه برای سهیم شدن مطالب ارزشمند با دیگران، نوشتن است. زیرا این مطالب فوق‌العاده را از کند و کاو و گسترش تجربیات و لذت زندگی کسب کرده‌ام. نویسنده این کتاب معتقد است که: خودم را فردی صاحب‌نظر در تجسم خلاق نمی‌دانم فقط دانش‌آموز مطلبی هستم که هر چه بیشتر مطالعه‌اش می‌کنم، بیشتر از تجسم خلاق بهره می‌گیرم و بیشتر درمی‌یابم كه آنچه نیروی با‌لقوه عظیم و مؤثری است. در واقع به اندازه قوه تخیل خود شما خلاق است.

این کتاب مقدمه‌ای برای یادگیری و استفاده از تجسم خلاق است. این کتاب تلفیقی از باورهای مفید و عملی و تکنیک‌هایی است که من در مطالعه شخصی یاد گرفته‌ام.
این کتاب تکنیک‌های متفاوتی دارد. شما حتما به این نتیجه می رسید که بهترین اثر را روی شما می‌گذارد. اما این مسئله را یکباره درنمی‌یابید، بلکه به تدریج به آن واقف می‌شوید.


قسمتی از کتاب تجسم خلاق

عبارات تأکیدی را می توان خاموش یا با صدای بلند، حتی به صورت آواز و دعا ادا کرد؛ یا حتی آن را نوشت. روزی ده دقیقه به عبارات تأکیدی پرداختن، می تواند اثر سال ها عادت های کهنه ی ذهنی را خنثی کند. طبیعتاً هرچه آگاهانه تر« آنچه را که به خود می گویید» به یاد آورید و کلمات و مفاهیم مثبت تر و گسترده تری را برگزینید، واقعیت مثبت تری خواهید آفرید.

هر جمله ی مثبت، عبارت تأکیدی ست. این عبارت می تواند کلی یا جزئی باشد. عبارات تأکیدی بیشماری یافت می شود که در زیر، شمار اندکی از آن ها را می خوانید:

هر روز از هر جهت، وضع من بهتر و بهتر و بهتر می شود.

همه ی چیزهای دلخواهم به آسانی نزد من می آیند.

من موجود تابناکم، سرشار از نور و محبت.

من طبیعتا روشن بین هستم.

زندگی رو به کمال و شکوفایی است.

هرچه را که برای کامروایی از اکنون و اینجا نیاز دارم، در اختیار من است.

من صاحب زندگی خویشم.

و …..

جملات ناب کتاب تجسم خلاق

به هنگام آفرینش چیزی، همواره نخست، به صورت اندیشه، آن را می آفرینیم. اندیشه یا آرمان، همیشه پیش از متجلی شدن آن می آید.

آرمان مانند نقشه است و تصویر آن شکل را می آفریند و آنگاه سبب می شود که انرژی مادی، جذب شده و به سوی آن شکل هدایت شود و جریان یابد و سرانجام در عرصه ی مادی،متجلی گردد.

تنها راه استفاده از تجسم خلاق روحیه ی راه تائو: « پیش رفتن در جهت جریان آب است.» این بدان معناست که برای رسیدن به مقصد، ناگزیر به «تلاش» نیستید.
یکی از مهمترین علل برآورده نشدن خواسته، «برنامه ریزی برای تنگدستی» است.
به هنگام گفتگو، آگاهانه به میزان بیشتری از واژه هایی که نمایانگر سپاس و تحسین و قدردانی است استفاده کنید.


چرا این کتاب موفق است؟

این کتاب در سال 1978 توسط شاگتی گواین روانه بازار شد، و پس از گذشت زمانی نه چندان زیاد با استقبال همگان در سراسر جهان مواجه شد.
بیش از شش میلیون نسخه از کتاب تجسم خلاق تا به حال فروش رفته است، بیش از سه میلیون نسخه آن فقط در شمال آمریکا و سه میلیون دیگر در سراسر دنیا به سی و پنج زبان مختلف چاپ شده است. این کتاب به عنوان اثری به یاد ماندنی با تأثیر جهانی شناخته شده است. با نوشتن این کتاب کار شاگتی گواین، جهانی شد و به عنوان، سخنرانی برجسته و رهبری لایق معرفی شد.
ناشر این کتاب معتقد است که شغلش، یعنی ناشری را مدیون این کتاب است. این کتاب هم، راه چگونه تجسم کردن و هم آفرینش موفقیت و کامیابی ابدی را نشان می‌دهد. شما پس از مطالعه این کتاب و انجام تمرین ها، در نتیجه واقعاً کامیاب، موفق، سالم و پُر از انرژی خلاق می‌شوید. این کتاب ارزشمند که باعث بهبود کیفیت زندگی خیلی‌ها شده است.

[quote]به کارگیری قوه تخیل، به منظور آفرینش آنچه که در زندگی می‌خواهید.[/quote]

چرا باید این کتاب رو بخوانید؟

اگر می خواهید، در مسیر تلاش هایتان ، سرعت بیشتری برای رسیدن به اهدافتان داشته باشید، بی شک تجسم یکی از راه های میانبر برای تسریع در رسیدن به خواسته ها می باشد.
شما با تمرین در این حوزه به مرور زمان شاهد معجزاتی خواهید بود که تا به حال نظیر آن را در کار و زندگی خود ندیده اید، همواره افراد بسیار زیادی در سراسر جهان با استفاده از روش های تجسم کردن، به خواسته هایی نظیر (دستیابی به ثروت، رسیدن به آرامش، رفع بیماری هایی مثل چاقی و اضافه وزن، و صدها خواسته ی دیگر خود) رسیده اند.

[quote]من سكوت را از پُرگویی، مهربانی را از نامهربانی و تحمل را از ناشكیبایی یاد گرفته‌ام و با این حال، نسبت به این معلمین ناسپاسی می‌كنم.[/quote]


در این کتاب شما چه چیزی یاد می گیرید:

نمی خواهیم بگویم این کتاب زندگی شما را یک شبه عوض می کند، یا با نشستن در خانه و تجسم خودتان در یک زندگی رویایی، فردا در خانه تان را می زنند و آرزوهایتان را قلمبه تحویلتان می دهند. تغییر یک زندگی معمولا نیاز به زمان دارد. اما این کتاب حتما به تدریج شما را برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی و قدم برداشتن در مسیر رسیدن به آرزوهایتان آماده کند.
در این کتاب یاد می گیرید:

* از تجسم خلاق برای رسیدن به هدف هایتان استفاده کنید.
* شادتر و سالم تر زندگی کنید.
* اعتمادبنفس و قاطعیت بیشتری داشته باشید.
* سطح انرژی و خلاقیت تان را بالا ببرید.

این کتاب به شما کمک می کند با استفاده از نیروی تجسم، با ایجاد انگیزه و آمادگی در خودتان، انرژی درونی تان را برای برخاستن و قدم برداشتن در مسیر مثبت (روابط بهتر، نیروی بدنی بیشتر، علم و دانش افزونتر، یادگیری سریعتر، و هزاران هزار آرزوی دیگر) بیدار کنید.
هر لحظه از زندگی‌تان در حقیقت خلاقیتی بیکران است و کائنات منشأ سخاوتی بی‌پایان. فقط کافی است خواسته خود را به روشنی مطرح كنید تا به ندای قلب‌تان پاسخ مثبت داده شود.


فهرست کتاب تجسم خلاق

نامه ای به خوانندگان

بخش اول: تجسم خلاق
تجسم خلاق چیست
شیوه کار تجسم خلاق
تمرینی ساده برای تجسم خلاق
اهمیت استراحت
شیوه ی تجسم
چهار گام اساسی برای تجسم خلاق مؤثر
تجسم خلاق تنها در جهت خیر کار می کند
عبارات تأکیدی
یک تناقض معنوی

بخش دوم: به کار بردن تجسم خلاق
تجسم خلاق را جزئی از زندگی خود بسازید
بودن، کنش و داشتن
سه رکن ضروری
تماس با ضمیر برتر
شنا در جهت جریان آب
برنامه ریزی برای توانگری
پذیرفتن خیر و صلاح خود
بارش
شفا

بخش سوم: مراقبه ها و عبارت های تأکیدی
پی افکندن بای خویشتن، و یگانگی با نیروی عالم
گشودن مراکز نیرو
آفرینش خلوتگاه خود
دیدار با راهنمای خود
شیوه ی حباب صورتی
مراقبه های شفابخش
فراخوانی
شیوه ی به کار بردن عبارت تأکیدی

بخش چهارم: فنون ویژه
دفترچه ای برای تجسم خلاق
پالایش
نوشتن عبارات تأکیدی
تعیین هدف
چشم انداز دلخواه
نقشه ی گنج
تندرستی و زیبایی
تجسم خلاق به صورت گروهی
تجسم خلاق برای ایجاد روابط بهتر

بخش پنجم: خلاق زیستن
آگاهی خلاق
کشف غایت برتر خویش
زندگی شما، اثر هنری شماست!


مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب تجسم خلاق
نام اصلی کتاب:
Creative Visualization
نویسنده: شاکتی گواین
مترجم: گیتی خوشدل
موضوع: خودسازی
مشخصات ظاهری: 166 صفحه
ناشر: انتشارات روشنگران و مطالعات زنان
نوبت چاپ: چاپ سی ام – 1394
شابک: 972968564361
قیمت: 8000 تومان

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا