مقاله

لاغری با یخ

لاغری با یخ

لاغری با یخ ، یک روش جدید و عجیب!! روش خوردن تکه‌های یخ برای لاغری که این روزها هواداران زیادی در میان زنان و دختران جوان پیدا کرده، به این صورت است که فرد هر روز به شکل منظم و مستمر، یک تکه کوچک یخ می‌خورد، بدون آن که تغییری در رژیم غذایی خود به وجود آورد. در ادامه همراه باشید تا صحت این موضوع را با هم بیشتر برسی کنیم…

با خوردن تکه های یخ لاغر شوید

در سال‌های اخیر روش‌های زیادی برای لاغری و کاهش وزن پیشنهاد شده‌ است. گاه برخی روش‌ها، بدون آن که کارایی آنها اثبات یا نفی شده باشد، برای مدتی فراگیر می شود و تعداد زیادی از افراد به آنها روی می‌آورند؛ خوردن تکه‌های یخ یکی از این روش‌هاست. روش خوردن تکه‌های یخ برای لاغری و  کاهش وزن که این روزها هواداران زیادی در میان زنان و دختران جوان پیدا کرده، به این صورت است که فرد هر روز به شکل منظم و مستمر، یک تکه کوچک یخ می‌خورد، بدون آن که تغییری در رژیم غذایی خود به وجود آورد.خوردن یخ سه کارکرد دارد که به گفته این افراد می‌تواند به لاغری و کاهش وزن اضافی و رسیدن به وزن مطلوب کمک کند.

سوزاندن کالری

با خوردن هر ماده غذایی سرد، بدن باید مقداری کالری بسوزاند تا بتواند این ماده خوراکی منجمد را ذوب کند و دمای آن را به دمای مناسب که جسم به آن عادت کرده است، برساند.

بالا بردن سوخت و ساز و تولید انرژی

خوردن تکه‌های یخ میانگین سوخت و ساز را در بدن بالا می برد. بالا رفتن سوخت و ساز موجب تولید انرژی بیشتر در بدن، از طریق مصرف غذاهای هضم شده در سیستم گوارش و تبدیل آنها به انرژی می‌شود. بالا رفتن سوخت و ساز در لاغری و کاهش وزن افراد نقش بسیار مهمی دارد.

مصرف 160 واحد کالری

مصرف یک لیتر آب، به شکل تکه‌های یخ، می‌تواند مصرف حدود 160 واحد کالری را در پی داشته باشد. این مقدار مصرف کالری معادل چندین کیلومتر دویدن است.با وجود فواید ذکر شده، باید توجه کرد که زیاده ‌روی در مصرف تکه‌های یخ برای دستیابی به نتیجه بهتر وکاهش مقداربیشتری از وزن اضافی، مشکلات جدی در پی خواهدداشت.
افتادن دندان‌ها یکی از این عوارض جانبی زیاده‌روی در خوردن یخ است. افزایش دمای بدن نیزدر برخی موارد می‌تواند به برخی ارگان‌های جسم، آسیب جدی بزند.

تاثیر خوردن یخ

سوختن کالری ها و البته نخوردن غذاهای پرکالری، باعث لاغری خواهد شد. مصرف روزانه یک لیتر یخ تقریبا ًمعادل دویدن به اندازه هزار کیلومتر است. گفتنی است، یخ چربی های بدن را تحریک می کند که با جنب و جوش روبرو شوند و حرکت کنند و به صورت آب از بدن دفع شوند.

مطالعات اخیر نشان می دهند نوشیدنی های یخ باعث سرکوب اشتها و همچنین جلوگیری از ریزه خواری می شود و با تعدیل درجه حرارت بدن چربی سوزی را در بدن با روند بیشتری آغاز می کند.

بررسی ها نشان می دهند،تکه‌های یخ برای موارد مختلف در زیبایی طبیعی صورت نیز کاربرد دارد، اولین کاربرد آن افزایش گردش خون است؛ گذاشتن یخ بر روی صورت باعث افزایش جریان خون می‌شود و به جلوگیری از بروز علائم پیری و چروک پوست کمک می کند. ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته با عث درخشش طبیعی پوست می شود. لاغری با یخ

کیسه یخ لاغرتان می کند

کیسه‌های یخ آخرین مورد توصیه‌شده در مورد رژیم‌های لاغری زودبازده است. مثلا با این تبلیغ شروع می شود: دیگر بیش از این لازم نیست که نگران اضافه‌وزن خود باشید. تحقیقی جدید از حقه رژیمی هیجان‌انگیزی رونمایی کرده که همه ما می‌توانیم برای کاهش وزن از آن استفاده کنیم. پژوهش جدید نشان می‌دهد که گذاشتن یک بسته یخ روی بافت چربی می‌تواند به سوختن کالری در بدن کمک کند!!!

به گفته دانشمندان، قرار گرفتن در معرض سرما می تواند به کاهش میزان چربی های قهوه ای در بدن و کاهش وزن کمک شایانی نماید. شما می توانید با سرد کردن قسمت های چاق بدن، وزن خود را به طور معجزه آسایی کاهش دهید!

افرادی که کمی، احساس چاقی در محدوده میانی بدن خود دارند، کافی است یک بسته یخ را برای 30 دقیقه روی شکم خود بگذارند، تا سلول‌های چربی سفید تحریک شده و با سوزاندن کالری به سلول‌های چرب قهوه‌ای تبدیل شوند. لاغری با یخ

اما به‌راستی حُقّه لاغری با یخ واقعاً کار می‌کند؟

به گزارش دیلی تلگراف، انسان‌ها دو نوع بافت چربی دارند: یکی چربی سفید که با محدوده شکمی و ران‌های چاق در ارتباط است و برای تأمین سوخت ماهیچه‌ها در خون به جریان می‌افتد؛ و دیگری هم چربی قهوه‌ای است که بدن از آن برای تولید گرما استفاده می‌کند. هرچه بیشتر احساس سرما کنید، چربی قهوه‌ای بیشتری ناپدید می‌شود. هدف از قرار دادن بسته‌های یخ این است که چربی سفید به‌شدت سرد شود و به نوع قهوه‌ای تبدیل شود که می‌تواند بسوزد و گرما تولید کند.

به نظر می‌رسد نتیجه مستقیم این کشف این باشد که به‌راحتی هر چیزی را که می‌خواهیم بخوریم و هر وقت که حس کردیم داریم چاق می‌شویم، یخ به خودمان بمالیم. همه‌گیری چاقی را به همین راحتی می‌توان پشت سر گذاشت؛ اما آیا واقعاً به همین راحتی است؟

چربی های قهوه ای در کجا قرار دارند؟

به دلیل اینکه این نوع چربی در محل های غیر قابل پیش بینی در بدن ذخیره می شود، نمی توان به راحتی در بزرگسالان محل تجمع آن را پیدا کرد.
در واقع، محل تجمع این نوع چربی در بدن هر فرد می تواند متفاوت باشد. برای مثال در یک تصویر که از بدن یک فرد جوان تهیه شد، تجمع بافت چربی قهوه ای در ناحیه ی قفسه ی سینه و گردن مشاهده گردید. به باور برخی محققان، تنها 50 گرم از چربی قهوه ای در ناحیه ی گردن وجود دارد که آن هم می تواند در طول روز به دلیل ورزش کردن و یا خوردن غذاهای خاص، تغییر کند. لاغری با یخ

واقعیت لاغری با کیسه یخ

خوشبختانه کمتر کارشناسی با این حقه‌های رژیمی متقاعد می‌شود. دکتر سالی نورتون، مشاور کاهش وزن و مؤسس وب‌سایت vavista.com (که به مردم برای لاغری و کاهش وزن شان کمک می‌کند) می‌گوید که کاملاً مطمئن نیست پوشاندن بدن با یخ بتواند از عهده انجام این کار بربیاید.

اینکه آیا گذاشتن بسته‌های یخ منجر به ایجاد تفاوتی در بافت چربی می‌شوند یا نه، چیزی است که از آن مطمئن نیستیم و در حال حاضر پژوهش‌های قطعی درباره آن وجود ندارد.

او می‌گوید: «آخرین پژوهش انجام‌شده، شاهدی بر این است که چربی قهوه‌ای برای بدن خوب است. زیرا نوزادان با این نوع چربی به دنیا می‌آیند. نوزادان نمی‌توانند از سرما بلرزند، زیرا چربی‌های قهوه‌ای بدنشان گرما تولید می‌کند. هر چه سن ما بالا می‌رود، چربی‌های قهوه‌ای ناپدید می‌شوند، ما می‌توانیم این چربی‌ها را با ورزش کردن یا سرد شدن و به لرز افتادن افزایش دهیم. چربی قهوه‌ای انرژی می‌سوزاند و چربی سفید انرژی ذخیره می‌کند.

دکتر نورتون نگران است که تنها چیزی که از گذاشتن کیسه یخ روی شکم عاید مردم شود، سوختگی پوست ناشی از تماس مستقیم با یخ باشد. لاغری با یخ

مراقب باشید

اگر هم با توجه به همه این توضیحاتی که دادیم باز هم ترغیب شدید که این کار را انجام بدید، مواظب باشید که استفاده از کیسه یخ می تواند سبب سوختگی و آسیب پوست بدن شود. پس بهتر است بین پوست و کیسه ی یخ، یک پارچه یا حوله ی نازک قرار دهید. لاغری با یخ


چه کسانی بیشتر دچار سوختگی ناشی از سرما می شوند؟

– افراد مبتلا به بیماری عروق خونی که خونرسانی به بافت های آسیب دیده در بدنشان به کندی صورت می گیرد.
– افراد مبتلا به نوروپاتی که توانایی احساس آسیب دیدگی پوست را ندارند.
– افراد سیگاری
– بیماران دیابتی

علائم سوختگی ناشی از سرما

– سوزن سوزن شدن بدن
– قرمزی و درد پوست
– تاول زدن و یا چرمی شکل شدن پوست

درمان سوختگی ناشی از سرما

در صورت سوختگی ناشی از سرما باید گرم شدن پوست به تدریج صورت بگیرد. باید حتما گرم شدن آهسته انجام شود، در غیر صورت آسیب بیشتری به پوست می رسد.
این فرایند باید 20 دقیقه و با آب گرم مایل به ولرم صورت بگیرد.
استفاده از حرارت خشک مانند حرارت آتش، حرکت دادن قسمت آسیب دیده و ماساژ پوست می تواند مشکل را بدتر کند. لاغری با یخ

نبرد سرما با چاقی

اگر دنبال کاهش وزن هستید، حتما نام روش غیرتهاجمی کرایولیپولیز به گوش تان خورده است. کرایولیپولیز روشی بسیار جدید برای مبارزه با چاقی های موضعی است که همین سه، چهار سال پیش توانست تاییدیه FDA (انجمن غذا و داروی آمریکا) را بگیرد، و نام خود را به عنوان روش موفق کاهش سایز سر زبان ها بیندازد. برخلاف روش هایی که در گذشته معمول بود، اصول کرایو کردن بر پایه استفاده از سرما استوار بوده و دیگر نه خبری از ساکشن است نه گرما و تیغ جراح.

خیلی از خانم ها و آقایان هستند که برای رسیدن به تناسب اندام دست روی کرایولیپولیز گذاشته اند و بنا بر دلایل مختلف از جمله خسته شدن از رژیم غذایی، نداشتن عادت به روزش و فعالیت بدنی، بی حوصلگی برای درمان های طولانی مدت، نگرفتن نتیجه مناسب از سایر روش ها و… می خواهند از این روش برای خلاصی از چاقی موضعی استفاده کنند.
«کرایوتراپی» روشی غیرتهاجمی برای کاهش سلول های چربی در بدن است که عمر آن کمتر از 10 سال است، اما در همین مدت کوتاه توانسته هواخواهان زیادی پیدا کند.

وقتی سر دستگاه کرایو روی شکم، ران، باسن یا هر قسمت دیگر از بدن شما که دچار چاقی موضعی است قرار می گیرد، بافت را سرد کرده و همزمان نوعی حالت خلا ایجاد می کند. انتظار نداشته باشید که وقتی سطح پوست تان را لمس می کند، این سرما را چندان احساس کنید، اما مطمئن باشید فعل و انفعالاتی در بدن تان در حال انجام است که سلول های چربی را از بین می برد. لاغری با یخ


کرایو؛ روشی برای کاهش وزن یا کم کردن سایز؟

سوال اینجاست که آیا معجزه سرما، لاغری کلی بدن است یا این روش فقط کمک می کند تا سایز کم کنید و اندام مناسب تری داشته باشید؟
در بسیاری از مقاله ها، آگهی های تبلیغاتی و…، دو واژه لاغری و کاهش سایز را در کنار هم یا به جای هم به کار می برند، اما در حقیقت این دو با هم متفاوت هستند.

لاغری یعنی کاهش جرم و توده چربی مرکزی بدن که با پایین آمدن تراکم چربی های احشایی از اطراف روده ها، باسن، ران، سینه و… اتفاق می افتد. وقتی لاغر می شوید این کاهش وزن هم از نظر بصری قابل دیدن است و هم قابل اندازه گیری با ترازو، در حالی که در کاهش سایز هدف زیبایی ظاهری و صرفا بصری است.

وقتی شاخص توده بدنی شما یا همان BMI، کمتر از 30 باشد، کاهش سایز تاثیری روی توده چربی مرکزی تان نمی گذارد. به همین دلیل شاید مجبور شوید لباسی بخرید که یکی، دو سایز کوچک تر از لباس های همیشگی تان است، اما وقتی روی ترازو می روید عقربه ها نشان نمی دهد که وزن چندانی کم کرده اید. با این حال، بد نیست بدانید در افرادی که دچار چاقی هستند (شاخص توده بدنی مساوی با 30 و بالاتر)، کاهش سایز می تواند روی چربی های مرکزی بدن هم تاثیر ملموسی بگذارد و لاغرشان کند. کرایولیپولیز هم از این قاعده کلی مستثنا نیست.

نکته

اگر چاق هستید یا قصد دارید به صورت عمومی وزن کم کنید، بهتر است پول تان را توی جیب تان نگه دارید و سراغ همان روش های معمول کاهش وزن یعنی رژیم، ورزش، NLP، یا بالن و جراحی و… بروید، اما اگر چاق نیستید یا از وزن فعلی تان رضایت دارید و دنبال کاهش سایز هستید، می توانید از روش کرایو استفاده کنید. لاغری با یخ


کلام آخر لاغری با یخ

همه‌ی ما می‌دانیم ک بسته‌ی یخ می‌تواند التهاب را کاهش دهد، و در آسیب‌های ورزشی که می‌بینیم، از ورم کردن موضع پیشگیری کند. اما اینکه دانشمندان می‌گویند که بسته‌ی یخ حتی می‌تواند به لاغری و کاهش وزن هم کمک کند! جای تامل دارد.

ما سعی کردیم شما را با حقه‌ها و نکته‌های این تکنیک آشنا کنیم. امیدواریم از این به بعد، قبل از استفاده از هر روشی، مقداری در موردش تحقیق کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا از این روش بهره ببرید یا خیر. سالم و تندرست باشید

لاغری با یخ

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا