مقاله

تاثیر سلامت جسم و ذهن شما بر ارتباطات شما

تاثیر سلامت جسم و ذهن شما بر ارتباطات شما

تاثیر سلامت جسم و ذهن شما بر ارتباطات شما و تندرستی؛ برای داشتن زندگی موفق، بسیار مهم است. اغلب سلامت جسمی، بیشتر مورد توجه آدم هاست. چون نتایج بیماری معمولا سریع در ظاهر نمایان می شود. علائم بی توجهی به سلامت جسمی را هر روز در آیینه می شود، مشاهده کرد. سلامت روحی و ذهنی، تاثیر مهمی بر بهبود روابط شما دارد که البته تشخیص بیماری در این زمینه ها به مراتب سخت تر است.

سلامت جسمی و ارتباطات

اهمیت و تاثیر مستقیم سلامت جسمی را می توان وقتی که خیلی خسته یا گرسنه هستید، بهتر فهمید. احتمال اینکه بی صبر و حوصله یا عصبی شوید، زیاد است. اگر از بی خوابی رنج ببرید، بر انرژی شما تاثیر می گذارد و بی دقتی در این زمان افزایش می یابد.
این حالات هر جا که باشید، چه در خانه یا محل کار و چه در محیط های اجتماعی و عمومی، مشکلات ارتباطی ایجاد می کند و هیچ جا از آن استقبال نمی شود.
از سوی دیگر ، وقتی احساس می کنید حالتان خوب است و انرژی فراوانی دارید، اشتیاق بیشتری خواهید داشت که با دقت ملاحظه و دلسوز ومهربان رفتار کنید.هر جا بروید این حالت ها شما را محبوب تر می کند و استقبال بیشتری از شما می شود.
با مطالعه کتاب های تغذیه و ورزشی می توانید با نویسندگان آنها، که بیشترشان را هم ندیده اید، برای ایجاد توانایی در این زمینه ها و سلامت جسمی بهتر، رابطه داشته باشید.

سلامت فکری و ارتباطات

اگر به سلامت فکری از بعد موفقیت نگاه کنیم، می توانیم به قدرت تفکرمثبت در برقراری ارتباط با درون خود برای درک نیروی بکیران وجودمان پی ببریم.
این طوری می توانید توانایی دست یابی به اهداف خودبیاموزید، که این مهارت را با  ” کتاب جادوی فکر بزرگ “ نوشته دکتر دیوید شوارتز، بخوبی یاد بگیرید.
جالب است بدانید که سلامت و رشد فکری شما، می تواند تاثیر گرفته از یک دوستی باشد که در هنگامی که شما از عصبانیت به عالم و آدم بد و بیراه می گویید؛ او در کمال آرامش به شما گوش می دهد.

سلامت روح و ارتباطات

زمانی که از بعد روحی نگاه می کنیم، خانواده هایی که مرتب در عبادتگاه ها حضور دارند، ازدواج های سالم تر و بانشاط تری دارند. در این افراد موارد طلاق، خودکشی و استفاده از مواد مخدر کمتر مشاهده می شود. همچنین این افراد پول بیشتری به دست می آورند که بر موفقیت مالی آن ها تاثیر می گذارد.
جان تمپلون، یکی از ثروتمندان امریکا، می گوید: اگر ما اندوخته ای از ثروت روحی را توسعه نداده باشیم، هیچ سرمایه ایی خوشحال مان نخواهد کرد. ثروت روحی، ایمان بوجود می آورد، به ما عشق می دهد، برای ما خرد به همراه می آورد و آن را رشد می دهد و نهایتا ما را بسوی روابط مفید و دوست داشتنی هدایت می کند.
درک این که چگونه روابط ایجاد می شوند و چگونه روابط فعلی خود را به بهترین شکل ممکن بهبود ببخشید به شما کمک می کند تا دیگران را درک کنید.
مهربان باشید و از قضاوت خودداری کنید. ذهن و قلب خود را بگشایید و با مردم محترمانه و مودبانه برخورد کنید.به اندازه کافی به دیگران کمک کنید تا آنچه را می خواهند به دست آورند. این طوری شما هم می توانید هر چیزی که در زندگی می خواهید به دست آورید.

نویسنده: علیرضا آزاد
مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا