مقاله

با فکر خود را لاغر کنیم

با فکر خود را لاغر کنیم

با فکر خود را لاغر کنیم ، منظورش این نیست که با فکر کردن لاغر شوید !! بلکه بیشتر مقصودش این است که برای لاغر شدن باید فکری داشت. که دارای هدف و استراتژی باشد. متناسب با شرایط و سبک زندگی شما، طراحی شود تا شما قادر به اجرا آن باشید. 

به احتمال زیاد لاغر شدن یکی از برنامه های اصلی زندگی شما بوده است. بطور قطع، وقت و انرژی زیادی از شما گرفته است. تجربه های زیادی درباره  تغذیه با رژیم های غذایی مختلف دارید. همیشه فکر و ذهن شما مشغول سایز  و وزن ایده آل بوده. حتی هزینه های گزافی را به شما تحمیل کرده است، ولی نتوانسته اید به تعادلی از ذهن و جسم برسید تا جسم خود را به فرم مناسب درآورید.

با فکر خود را لاغر کنیم

در این راه باید ابتدا به خودآگاهی و درک و شناخت خویش برسیم. در جامعه امروزی باب شده است، هر کسی که احساس کند نیاز به لاغر شدن دارد، بدون هیچ فکری، ابتدا رژیم غذایی را شروع کرده و همزمان در یک باشگاه ورزشی ثبت نام می‌کند.(آقایان در رشته بدنسازی و خانم‌ها آیروبیک)

بعد از مدتی هم بخاطر نداشتن انرژی حاصل از غذا نخوردن، بدن توان ادامه دادن ورزش را ندارد. ضمن اینکه آسیب های ورزشی ناشی از ریکاوری نشدن عضلات؛ شخص را خسته و درمانده می‌کند. همین نقطه است که ورزش را رها می‌کند و رژیم را می‌شکند.

با فکر خود را لاغر کنیم

در حالیکه بدن شما همانند وسیله نقیله هست که همیشه همراه شما می‌باشد و قابل تعویض نمی باشد. بدن شما همچون ماشین یک موتور دارد. که برای جابجایی، دائم در حال کار کردن است. این ماشین، بسیار پیچیده و هوشمند است.

میتوان با آگاهی و شناخت از کارکرد ذهن جسم و اثرات فکر بر رفتار و تاثیر آن بر شکل ظاهری بدن، همچنین با اطلاع از جریان‌ها و  عملکردهای بدن همچون هضم، جذب و دفع؛ کسب سواد تغذیه ایی برای  هماهنگ شدن با طبع و مزاج، و نهایتا انتخاب رشته ورزشی مناسب با تیپ بدنی خود؛ یک استراتژی پیش رونده جهت کسب هدف و ماندن در آن وضعیت را طرح ریزی کرد.

بخاطر دشته باشید، وقتی که شما موفقیت های اولیه را مهندسی می کنید، کاری که واقعا انجام می دهید، مهندسی امید است. امید برای تغییر ارزشمند است.

نویسنده: علیرضا آزاد
مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی بود ، استاد آزاد هیچگاه فکر نمیکردم که در هر زمینه ای نیاز به استراتژی می باشد . مهندسی امید هم بسیار جالب بود.سپاس

    1. سپاسگزارم
      استراتژی یعنی مسیر راه.
      ما همیشه در حال حرکت هستیم
      و باید برای ادامه این حرکت، مسیر راه رو مشخص کنیم
      این یعنی مهندسی فکر کردن و حرکت کردن
      سالم و تندرست باشید

  2. با سلام
    بنده کتاب شما استاد عزیز رو مطالعه نمودم و مطالب کتاب مذکور بسیار عالی بود
    از شما سپاسگزام بابت این کتاب

    1. سلام و دورود بر شما
      سپاسگزارم از وقتی که به مطالعه اختصاص دادید
      امید که مفید فایده قرار گرفته باشد
      سالم و تندرست باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا