مقاله

اولین گام لاغری افراد چاق

اولین گام لاغری افراد چاق

چند وقتی هست که برای پیدا کردن یک روش آسون و راحت که باب میل این عزیزان باشه، مطالعه زیادی میکنم. حالا میخوام شما رو با اولین گام لاغری افراد چاق و قوانینی در این زمینه آشنا کنم:

دانش

دانش از قدرت سازمان دهنده ای برخوردار است. دانش یا آگاهی از طریق ارتباط ذهن با جسم روی فیزیولوژی تاثیر گذاشته و تولید سلامتی میکند. زیرا قدرت ذهن برتر از عضله است. کاملا طبیعی است که آگاهی پزشکی مهمترین شفا دهنده است. بنابراین اگر اصول کلی را بدانید و بخاطر بسپارید، تاثیرش مانند نسخه ای است که برای درمان ناراحتیهایمان نوشته میشود. پس کمی بیشتر بدانید… مثلا بدن خود را بشناسیم که چربی را چطوری تولید میکند.

سواد تغذیه ایی

انرژی برای حیات انسان موضوعی طبیعی است. این انرژی بطور نامحدود، همیشه وجود دارد. این یکی از واقعیات مهم طبیعت است ( فراوانی). پس باید بتوانم بیشتر بخورم نه کمتر!!! این یعنی دانش تغذیه رو بدونیم. چی بخورم؟ چه جوری بخورم؟ کی بخورم؟

ارتباط ذهن و جسم

نا هماهنگی در ارتباط ذهن و جسم ، موجب از دست دادن انرژی میشود. نکته مهم در داشتن انرژی، تعادل است. تعادل به معنای تلفیق کامل اعمال فیزیکی و روحی در چهار زمینه: جسم، ذهن، رفتار و محیط است. به عبارت ساده با توجه به قانون شماره 1 با قدرت سازمان دهنده دانش، آگاهی خودتون رو افزایش داده و مسئله چاقی را حل کنید.

مثال:

فکر کنم بایک مثال بهتر بشود موضوع را درک کرد. فرض کنید چند نفر در اتاق تاریکی باشند و بخاطر تاریکی نمیدانند که چیکار می کنند. بطبع از زندگی هم لذت نمیبرند. بعد بفکر میافتند تا بدنبال علت بگردند. و راهی برای خلاصی از تاریکی پیدا کنند. که همین موجب صرف انرژی زیادی برای حل مشکل تاریکی میشه.
اما در همین موقع خیلی اتفاقی دست کسی به کلید برق روی دیوار میخورد. و اتاق روشن میشه و در لحظه ای تاریکی از بین میرود. ناگهان همه به این نتیجه میرسند که تاریکی مسئله نیست. مسئله اصلی نبود روشنایی است.

نتیجه گیری:

به همین شکل چاقی به خودی خود مسئله نیست. چاقی ناشی از نبود لاغری است. به همین دلیل به جای توجه به تاریکی به روشن شدن با پیدا کردن عنصر دوم بپردازیم. یعنی دنبال رفتن راه های مختلف، خودتان دانش کسب کنید و لاغر شوید.

نویسنده: علیرضا آزاد

منبع مدیریت استراتژیک بدن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا